Jumaat, 22 Januari 2010

..schizophrenia..

..dan selepas itu, terus saya terfikir, adakah saya juga menghidap schizophrenia seperti John Nash dalam filem itu?

video

Saya tak nafikan, mungkin A Beautiful Mind itu seperti 'exegrate' tentang simptom schizophrenia.

Tapi kadang-kadang saya juga lihat apa yang orang lain tak dapat lihat. Akan tetapi peliknya, tak seperti dalam cerita A Beautiful Mind, objek yang saya nampak ini tak pernah bercakap dengan saya. Objek yang selalu saya nampak adalah:




Minah ni selalu dalam tandas. Tak padan dengan dah beranak, kuat skodeng laki mandi betul. Masa Mukhlis 'sound2' itu hari pasal suruh kutip rambut dalam tandas, saya tahu ini mesti kerja minah ni, sebab rambut saya lurus dan perang berkilat.




Yang ni suka bertenggek atas almari. Kalau tidur, dia bertenggek atas meja pula. Tapi kalau saya buka lampu, dia tak ada. Jadi kadang-kadang malam-malam saya tidur buka lampu. Ces, alasan. Kalau dia tak ada, saya tahu itu malam mesti dia lepak bilik Mukhlis tak pun Ihsan.



Brader ni selalu lepak belakang bilik saya. Dia usha dari tingkap ke bilik saya. Kadang-kadang dia datang tiba-tiba dan berdiri sebelah masa tengah tengok muka dekat cermin. Kadang-kadang ada, kadang-kadang tiada. Tapi saya dapat cara nak jumpa mamat ni. Kalau nak jumpa ataupun nampak brader ni, pandang skrin laptop atau komputer dan sebut "Hai mamat, hai kain, hai yang mana ikut Hazrul, hai mari ke sini sebelah aku ikut aku pula sampai aku mati"















Ini yang misteri juga. Saya selalu jumpa dia dekat lecture hall, kadang-kadang dekat library. Orang cakap Hanafi yang tinggal seorang diri dalam rumah tu 'membela', tapi saya tak tahu kaitannya dengan yang ini. Ada mamat Pakistan cakap, dekpa selalu jumpa dia beli Lamb 'rick' dekat Mi'raj, alah, macam dalam cerita Sundal Bolong makan satay tu la.



Semua gambar di atas saya cilok dari internet.

1 ulasan:

  1. seram la wei. abes ak cuak nk tdo mlm ni.ko btol2 nmpk ke sume ni?

    BalasPadam