Ahad, 16 Januari 2011

..kelongsong peluru..


..dan kerana memboikot, saya juga tidak minum Coca-cola kerana ianya milik Yahudi.

Jadi, oleh sebab saya memerlukan kaffein yang senang dibawa, saya perlu mencari minuman bergas yang lain.

Namun saya kecewa, kerana di cafe Leeds Medical School tiada dijual Pepsi dalam botol.

Akhirnya saya menjumpai alternatif lain. Ianya adalah minuman baru (baru bagi saya kerana tidak pernah merasa).

Ianya adalah minuman Dr Pepper.

Rasanya sedap, dan lain. Dan ia punya kaffein. Maka saya membelinya selalu.

Akhirnya tadi, saya terjumpa semula senarai barang yang perlu diboikot.

Dan amat mengejutkan saya, kerana Dr Pepper juga salah satu darinya.

Maka saya melihat botol-botol Dr Pepper itu di atas meja,



dan saya teringatkan kelongsong-kelongsong peluru artilleri yang digunakan untuk membunuh orang Palestine,


Sumber: Google 'artillery shell Israel'

Dan kemudian teringat pula gambar terkenal ini, gambar anak-anak Israel menandatangani peluru artilleri yang akan 'dihantar' ke Palestine.


Sumber: Google 'artillery shell Israel'

Oh tuhan, dah berapa peluru artilleri saya hantar untuk mengebom rakyat Palestine.

='(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan